Site logo

Vragenlijst klanten probleemoriëntatie

  • Wat was de reden waarom u onze boerderijwinkel voor het eerst bezocht?
  • Wat was de reden dat u terugkwam?
    • Op dit antwoord dan doorvragen met:
      • Kwaliteit: Wij zijn blij te horen dat u de kwaliteit goed vind, maar is dat de enige reden of zijn er meerdere?
      • Duurzaamheid: Wij zijn blij te horen dat u zo bezig bent met de duurzaamheid en lokaliteit, maar is dat de enige reden of zijn er meerdere?
      • Biologisch: Wij zijn blij te horen dat u zo bezig bent met biologisch eten, maar is dat de enige reden of zijn er meerdere?
      • Anders: Hier verder vragen op gegeven antwoord.
  • Zijn er op dit moment enkele pijnpunten die u ervaart?
    • Doorvragen wat deze pijnpunten precies zijn en of er meerdere zijn.
  • Wat zou voor u helpen dit pijnpunt/deze pijnpunten weg te nemen?
    • Doorvragen met mogelijke opties die mensen zelf al geven
  • Dan zelf mogelijke opties geven, kijken hoe ze er tegenover staan. Welk pijnpunt ze aangeven, daarop in gaan:
      • Afstand: Hoe staat u dan tegenover: online bestellen, thuis bezorgen en eventueel in het centrum gaan zitten.
      • Duurt te lang: Voor als het allemaal te lang duurt, zou een nieuwe kassa of bestellen met de optie ophalen wat doen?
      • Iets niet op voorraad: Op de website onze voorraad kunnen zien of een grotere voorraad
      • Niet de producten aanbieden die klant wil: Mogelijkheid bieden om producten te bestellen
      • Houdbaarheid: Winkel vaker open (waardoor vaker te halen en dus betere houdbaarheidsdatums), een manier van voorraad bijhouden waardoor houdbaarheid beter wordt.
      • Te duur: Wat is precies te duur? En waarom vind je dat? 
      • Anders namelijk: Als er een ander pijnpunt wordt aangegeven, dan daarop ingaan en verder vragen
      •  
  •  

Antwoorden klant 1: Marina, 38, De Steeg

  1. Ik zocht een winkeltje waar je biologische producten kon kopen. Toen ben ik voor het eerst bij jullie gekomen via een fietstocht waar ik samen met mijn man aan meedeed en ja, nu ben ik hier.
  2. Nou vooral omdat het dus biologisch is en de kwaliteit is erg goed. Dus die kan je mooi in je zak steken.
  3. Nou ja, het is wel vervelend dat jullie ver weg wonen voor mij en dat jullie maar twee dagen per week open zijn. Op zijn minst één dagje doordeweeks zou wel fijn zijn geweest.
  4. Ja nou zoals ik zei, door vaker open te gaan of ook vooral jullie rundvlees ergens anders te verkopen. Het liefst in De Steeg voor mij dan.
  5. Online bestellen doe ik niet aan. Nee, nee daar ben ik veel te oud voor helaas. Maar als jullie vlees zou liggen bij de Albert Heijn zou wel makkelijker zijn ja.

Antwoorden klant 2: Maxim, 31, Lent

  1. Ik zocht op rauwe melk en toen kwamen jullie bovenaan. Dus daarom kwam in eens langs.
  2. Omdat ik nog nooit zulke lekkere melk heb gehad in mijn leven. En het doet me denken aan vroeger, toen ging ik ook altijd bij de boer melk halen.
  3. Ja dat jullie ver weg wonen. Al doen we dat ook deels zelf natuurlijk. Ja wij wonen in Lent dus dat is wel een eindje rijden, maar is het helemaal waard hoor.
  4. Ja als het spontaan in mijn koelkast zou staan natuurlijk haha, maar nee ja niet echt iets zou dit pijnpunt verhelpen. (Rauwe melk mag niet verkocht worden buiten het erf van de boer) (wetten.nl – Regeling – Warenwetbesluit Hygiëne Van Levensmiddelen – BWBR0018823, 2022)
  5. (Rauwe melk is niet lang houdbaar dus ik ging in op de houdbaarheid) Nou ja ik zou denk ik niet snel vaker zou komen omdat het zo ver is, maar ik snap dat het voor veel mensen wel handig zou zijn. Maar moet je maar net zelf willen he

Antwoorden klant 3: Henrike, 42, Dieren

  1. Mijn moeder kwam hier altijd al en toen ik hoorde wat jullie allemaal hadden, ben ik gewoon een keertje meegegaan.
  2.  Omdat het vlees erg lekker was en omdat het ook allemaal net een stukje gezonder is dan in de supermarkt.
  3. Ja soms is het jammer dat jullie bepaalde dingen niet op voorraad hebben, dan neem ik wel iets anders mee maar toch jammer.
  4. Nou ja als ik zou kunnen zien of jullie iets op voorraad hebben, zou fijn zijn natuurlijk. Of het op voorraad hebben natuurlijk maar snap dat beide niet echt te doen is hoor.
  5.  Ja, als ik dat op de website zou kunnen zien zou mooi zijn natuurlijk. Maar ik moet eerlijk zijn. Ik weet niet of ik daar gebruik van zou maken. Ik heb liever dat het gewoon op voorraad is.

Antwoorden klant 4: Renate, 28, Brummen

  1. Ik weet het niet precies meer, maar ik weet alleen nog dat het via google was.
  2. Omdat ik hier al mijn boodschappen biologisch kan doen. Ik eet dan wel geen vlees, maar mijn groente en fruit, eitjes en melk haal ik allemaal hier.
  3. Nou ja het is wel vervelend dat er geen andere winkels in de buurt zijn. Hierdoor is het wel ff een dagje weg zeg maar om alles te halen maar goed. Daarom is het soms ook vervelend als jullie een product niet meer hebben of niet op voorraad zoals bijvoorbeeld de aardappelen laatst.
  4.  Nou ik zou jullie winkel niet verplaatsen dus nee daar kunnen jullie niks aan doen. Ik bedoel je hebt een prachtige locatie hier. Maar ja iets meer voorraad of aangeven wanneer het de laatste producten zijn zou wel fijn zijn.
  5. Online eten bestellen doe ik niet aan, dus ik zal ook niet naar de voorraad kijken daar. Maar meer op voorraad hebben zou fijn zijn, helemaal als de winkel dan wat vaker open is. Dan hoef ik niet alles in 1x mee te nemen.

Antwoorden klant 3: Elisabeth, 55, Rha

  1. Nou omdat ik sinds kort hierheen ben verhuisd en ik haalde vroeger altijd al melk bij de boer. Dus dat wilde ik nu weer doen
  2. Nou dit is pas mijn 3e keer hier maar omdat het de vorige keer goed beviel. Ik werd goed geholpen en het was erg lekker.
  3. Op het bonnetje staat alleen rundvlees, melk en alles. Ik wil weten wat ik gekocht heb, hoeveel gram en hoeveel het kost. Nu heb ik vrij weinig aan het bonnetje. Voorderest heb ik niet echt iets.
  4. Nou als het bonnetje duidelijker kan, zou dat wel fijn zijn.
  5. (De onderzoeker vroeg waarom het bonnetje zo belangrijk was) Omdat ik mijn uitgave moet bijhouden, en aan dit bonnetje zie ik niks. Ook zie ik nu niet hoeveel gram iets weegt en ik heb geen weegschaal thuis. Dus ik vind het wel fijn om te weten hoeveel gewicht ik koop.

Antwoorden klant 4: Pouwel, 35, Eerbeek

  1. Ik zag jullie op Facebook voorbij komen. En ik dacht bij mezelf: dit is wel leuk om samen met mijn kinderen naartoe te gaan.
  2. Ik kom hier vaker omdat jullie lekker eten hebben, en omdat de kinderen het leuk vinden om bij de kalfjes te komen kijken en te aaien. 
  3. Jullie zijn natuurlijk niet zo dichtbij als de supermarkt, maar ja, dat zij zo. Voorderest heb ik weinig hierop aan te merken.
  4. Ja hier kunnen jullie niet veel aan doen eigenlijk.
  5.  Nee nee, niet naar het centrum gaan. Ten eerste is dat voor mij nog verder dus dat schiet niet op en ten tweede is het koeien kijken juist zo leuk! Dus nee niet de winkel gaan verhuizen.